Szkoła Podstawowa nr 1 w Ełku zobowiązuje się zapewnić
dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych. Data publikacji strony internetowej: 1 września 2016r. Data
ostatniej istotnej aktualizacji: 2021r. Strona internetowa jest zgodna z ustawą
z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i
aplikacji mobilnych poza następującymi elementami:- filmy nie posiadają napisów
dla osób głuchych oraz lektora języka migowego.
Wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,
- zamieszczone na stronie filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie
ustawy o dostępności cyfrowej.
Poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne
obciążenia dla podmiotu publicznego.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów
klawiaturowych przeglądarki. Oświadczenie sporządzono 01 września 2020r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Szkołę
Podstawową nr 1 w Ełku. INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE W przypadku
problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do
tego wyznaczoną jest p. Jarosław świderski adres e- mail: sekretariat@sp1elk.edu.pl. Wnioski
o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądanie zapewnienia dostępności
składać można pisemnie na adres: Szkoła Podstawowa nr 1 w Ełku, ul. Koszykowa
1, 19 - 300 Ełk, elektronicznie na adres szkoły: sekretariat@sp1elk.edu.pl.
Każdy ma prawo wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności
cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu
dostępu, na przykład na odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie
zawartości filmu lub audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby
zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację
mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę
otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna
określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot
publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od wystąpienia
z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny
niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, wskazując termin przewidywanej
realizacji żądania, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od
dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest
możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do
informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania
zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji,
wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej
strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub
aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć
skargę/ wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
1. Do budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Ełku prowadzą trzy
wejścia:
- główne - od strony ul. Koszykowej,
- boczne - od strony parkingu,
- ewakuacyjne - od strony ul. Pięknej.
Do wszystkich prowadzą schody. Przy wejściu głównym znajduje
się podjazd dla wózków i osób niepełnosprawnych.
2. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na
parterze.
3. Brakuje miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
4. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
5. W szkole nie ma oznaczeń w alfabecie brajla oraz oznaczeń
kontrastowych, a także w druku powiększonym dla osób niewidomych lub
słabowidzących.
6. W
szkole nie ma możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa
Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
1.
1507002419_zarz_nrjeden2021_dostepnosc.pdf (435 KB) Data wprowadzenia do BIP: 08-01-2025 11:04 | Data wytworzenia informacji: 08-01-2025 |
2.
1823928142_raport_o_stanie_zapewnienia_dostepnoscipodmpubliczn21.pdf (2.9 MB) Data wprowadzenia do BIP: 08-01-2025 11:04 | Data wytworzenia informacji: 08-01-2025 |
3.
1820890081_Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego25.pdf (141.9 KB) Data wprowadzenia do BIP: 22-01-2025 11:23 | Data wytworzenia informacji: 22-01-2025 |